Jag visste redan första gången jag såg in i dina ögon att det var där himlens alla stjärnor gömt sig under sommaren

  2012-08-04 / 16:32:00 / Bokstäver och bilder /
 
Jag frågar er hur ni kan vara så oberörda när ni får hjärtat krossat. Hur nu lär er redan ifrån början att ni en dag kommer att gå miste om just den personen, hur ni gör för att inte bli beroende utav hans ord och hans sätt att få ditt hjärta att slå snabbare. Jag frågar er hur ni kan resa er upp trots att ångest ligger bakom revbenen och trots att ni just fått hjärtat krossat. Hur ni kan stänga ute alla känslor för en stund och le och vara glada. För jag vet att det gör ont att förlora. Det spelar ingen roll vem och vad det är ni förlorar. Men bara känslan av att mista någon som en gång tagit dig med storm, klampat in i ditt liv och fått dig att känna att "det här, det här är äkta", det är nog en sak som toppar listan på de svåraste som finns. Och smärtsammaste. Att orka och kunna släppa taget.Och allt det som gör det jobbigare, är det förflutna - minnena och lyckan som en gång existerat.

För till skillnad ifrån alla andra (känns det som) så faller jag för hans ord och hans drivkraft direkt. Blir fäst vid hans namn och blir beroende utav att prata med honom. Jag har förmågan att hitta vackra saker i varenda mening han skriver och varenda bild där han finns med på. Och till skillnad ifrån alla andra så faller jag pladask flera gånger, utan att se mig för, och utan att titta ifall han verkligen tar emot. Och jag faller. Om och om igen. Bara för att se ifall han kanske också lyckats falla tillbaka.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious